2008年11月12日水曜日

たまには人のふりみて(deli?)


この前実家でよんだマニュアル本に「寝る前に本をよむな」とかいてありました、、、毎日すること(睡眠)には人それぞれ自分の習慣があるのではないでしょうか。
私の場合はなんでもいいから料理の本をみること。
もっている本もすごい量なのですが、しっかり計量して同じようにつくるということもしないので宝のもちぐされというか。
しかーし、今回はふと買い物の前に本をみてちゃんとメモをしてスーパーにくりだしました。デリの本でハンバーグのマスタードクリームソース。デリだけに結構シンプルに、そして見た目はキャッチーになっています。味はというとまあ想像通りではありましたが、自分の頭だけじゃレンコンまで揚げたりはしない。
ジャガイモまでうすぎりしてハンバーグにくっつけたりしない。勉強になりました。
よこにあるのはピクルスです。作っていたタイムオイルをがーっとあっためてじゃっとかけました。
i had read one book,a kind of enlightment-yourlife book which said 'do not read befor you go sleep'not to spoil your day ahead and to make it productive.
but for me,reading cook books is a very important before go sleep ceremony.
regardless of this good custom i hardly make use of the plenty cookbooks i have,
but this time after long time,i opened one book written by one famous deli in japan,
i cooked hamberg with sliced potato mustard cream sauce with lotus root chips.
please imagine how it tastes like,that's exactly it tastes.but no complain,i wouldn have deep fried lotus root,nor sliced potato and baked with hamberg so,its worth of listening to people sometimes.
そしてかにかまつかっちゃいました。わさびマヨネーズをつかってしまいました。ここだけの話、こういう亜流のまきもの大好きです。
汁は白身魚(きちんと片栗粉まぶしたぞ)と豆腐のお吸い物です。
and,here are crab stick sushi roll.i hesitate to use artificial item
but,frankly speaking,california roll is one of my favorite sushi rolls ever.for soup it's clear fish soup with white fish and tofu.typical
japanese delicacy.






please click here for a vote arigatou
こちら一回クリックお願いします↓
にほんブログ村 料理ブログ 自分用弁当へ

0 件のコメント: