2008年11月4日火曜日

秋桜(cosmos sushi roll)















すっかり寒くなりましたね。湿度の高いシンガポールではまずありえない、粉ふくの足、ひざ、手。
庭のコスモスをみてみたところ花びらは7枚なんですね。白いご飯がたりませんでした。
そのついでに庭から柿をひとつもいでチェリートマトももってかえってきました。
柿の白和え、隠元のジンジャートマトソースあえ、湯葉(波乗りジョニー、美味しいですよね)と牛肉と根菜の甘辛炒め煮です。明日シンガポールに戻ります。こういうラインナップも食べ収めかなあ。
it has become winter all of sudden.i feel dry season from my legs,elbows,hands...where is my nivea cream?
i went out to check cosmos flowers they have seven petals,as i had enough white rice today,could make only five..never mind,it's still cosmos sushi roll i insist.
what i cooked else were,persimmon with tofu sauce,french bean with tomato ginger sauce and
stir fried sliced beef and root vegetables(carrot and burdock).i seasoned the beef with soya sauce and sugar and sake.we call it ''amakara''.if i am not wrong,it's one of the favorite taste of japanese..

please click here for a vote arigato↓こちら投票おねがいします。1回クリックで。

にほんブログ村 料理ブログ 自分用弁当へ

0 件のコメント: