2008年10月28日火曜日

薔薇ってかける?弐の段(sushi roll -roses the second box)

昨日の反省から今日は薔薇にしました。お花の部分はもっとよれよれにしたほうがもっと薔薇っぽかったかしらん?中心部分は山ごぼうです。ファンとしてはしっかくですが、山ごぼうってアザミの一種の根らしいですね。山に生えているごぼうの一種だと思っていました。これは国産です。ご飯はちょっとトマト味の夕焼けもちと星空米と紅生姜(こちらも国産です)をいれてまきまきしました。緑部分は小松菜です。

ところで薔薇ってかける?といっていた安田成美は今でもかわらぬ可憐さですね。薔薇は夏の季語って本当ですか?

today,i managed to make a rose patterned sushi roll.what you need to prepare are; two colors of rice(though i used three colors today),thin fried egg ,blanched chye sim,pickled ginger,pickeled "yama gobo"and of course,a sheet of nori.if you have any chance to make it,i hope you'll try to get ingredients with no artificial colorings ,non artificial preservatives .


そしてお寿司のおとなりは秋刀魚の刺身です。一匹58円でした。本日中にお召し上がりくださいと書いてありました。はいなーということで慌てておろしました。胡瓜と大根はご近所さんからの頂き物です。(でたよーまた)お弁当仕立てにはしましたが、生ものですから、即食べました。はい。脂のりのりでした。
and,next to sushi it's sanma sashimi(raw saury), a kind of fish of season.i cut and slice it as fast as possible and ate it up as fast as possible.commonly bento is portable food,but sashimi,please do not ever try to carry around do not leave it outside too long.and one more thing,you have to be very very careful when you choose fish if you want eat raw.if it's in singapore,you must go to japanese super market.and when you have chance to slice raw fish for sashimi,disinfect knives,cutting board,not to forget your hands too.
i know it's i talked too much but still it might not enough for food safety.

by the way,the saury was very fatty,oishikatta~!

ひと押しお願いします。please click here for a vote,arigatou.↓


にほんブログ村 料理ブログ 自分用弁当へ
にほんブログ村 料理ブログ お弁当へ

0 件のコメント: