2008年10月27日月曜日

壱の段(sushi roll bento-the first layer)

北海道のメークインいただきました。自分で買うときは男爵なので久々の食感。拍子木切りで正解。
メークインだと煮崩れない。バジルソースで和えました。トマトは湯むきしてバルサミコ酢とオリーヴオイルで和えました。お隣はこれまた頂き物の柿。柿は私の果物ランキングでは結構下のほう(罰当たりですよね、ごめんなさい)ですが、これはしゃっきりしていて甘すぎなくてオッケー。
栗きんとんはいただいた(またです。ありがたや)蒸栗を鬼のようにつぶしてお砂糖をいれて練ったあと
コニャックを必要よりちょっと多めにいれて冷凍してあったものを絞りました。
いっひっひ、旨いの~(ただいま禁酒中につき)

my neighbor brought hokkaido potato named "meikuin" which is not so starchy that it can keep its shape when cooked.i dressed this potato with the basil paste i made today.
for tomato,i blanched ,peeled and marinated with balsamic vinegar and extra virgin olive oil.
and next to them,it's persimmon(from a neighbor ,again)and chestnuts dumplings are made from the steamed chestnuts (from a neighbor ,over and over again),then mushed and sweetened and mixed in some cognac,i put a little bit more than necessary(i manage not to drink these days)

please click hereya↓ and vote for me,arigatou
投票お願いします。

にほんブログ村 料理ブログ 自分用弁当へ
にほんブログ村 料理ブログ お弁当へ

0 件のコメント: